close

Yogi Bhajan的演講:從山頂呼喊

摘錄自1971年5月9日的演講(母親節)

若女人沒得到尊重,地球也將不會有和平。

母親給我們生命,讓我們降生,給予我們存在,在過去那些當我們無助的日子裡,給我們幫助,少許的金錢雇用一個媽媽來滿足感知需求。

我是女性的崇拜者。我很常呼喚 Bhagwati(印度女神),並在心中崇敬她,她與我同在,這神聖母親一直都護佑著我。我知自己的錯處和愚蠢,也知我強壯的保護。這保護大過我這一生已明瞭的任何事物,因此今日我感覺猶如與世界的主張接軌了。別談論和平,別談論靈性,也別再給我Guru Nanak(錫克第一個Guru)、耶穌、佛陀、喇嘛、克里希那的甚麼訊息了,那我都聽過了。

 

給我一些可以讓我們停止剝削母親的事物吧!給我們一些可以調頻入宇宙後值得給母親的東西吧!給我們一些可以與母性之神連結的事情吧!給我們一些讓我們能夠將母親的優雅,誠實地畫在我們心裡的東西吧!還有,噢,神阿,時間之神阿,如果祢曾創造了這世界,創造一個讓每個人的母親、姐妹可居住的環境,讓這些母親得以優雅地居住在這地球上,沒有一個情境是需要她去出賣她的美麗、身體、出賣她的存在,或者出賣她的覺知才得以在這地球上生存。

我並不知道這細小微薄的聲音是否被聽見,但我確定的是,我會從山頂上大聲吆喝,我將不會停止呼喊直到地球上再也沒有女人被剝削為止。

我所說的話,以及我的祈禱,在這與我連結的最美的日子中,這是提醒我自己能量來源的一日,我向每個母親鞠躬,我也要求要成為母親的人要變得優雅,我也請求那些尋求和平的男性去明瞭,和平並非來自集會示威抗議,和平來自平靜的行動,只要從母親而來的人不學會尊重女性,地球上就不會有和平。女人在這星球上不再被剝削的一日,地球就有和平。

「我們談論著和平、寧靜及好運,但只要那些從母親而來的人們不尊重女性,心智、國際和宇宙就不會有和平。只要男人不尊敬原始的力量,他的心智屬性仍會想要剝削女人、削弱女人、虐待女人,對女人發怒。男性的成就終將是空。」

 

© The Teachings of Yogi Bhajan

 

While the teachings of Yogi Bhajan are fully intended to reach and serve people of all nationalities, 3HO® will not be held liable for any misrepresentation of Yogi Bhajans teachings through unsolicited or independent translations derived from Aquarian Times and/or the 3HO eNewsletter. 

 

和平祈禱

和平的殿下與豐盛的主阿

祢是所有實像的唯一真神

我向祢致敬

我向祢行禮

我向祢祈禱

我願永恆地敬拜祢

祝福每個人祝福所有人

帶著心智的平靜給所有陽光下的人

我祈禱和平,歌中和平

指引人們使我們不走錯路

在祢的足蓮下給我們方寸

使我們都能經驗這幸福的享受

噢主阿我的神,我祈禱著:

幫助我們,拯救我們,我乞求

我們是祢的造物

我們是祢的愛

教導我們就有如祢教導那和平鴿

給我們今天也給我們明日

指引我們的道路 化解我們的悲傷

我觸碰到祢

祢是真實

請以和平與豐盛護佑所有人們

 

 

© The Teachings of Yogi Bhajan

 

While the teachings of Yogi Bhajan are fully intended to reach and serve people of all nationalities, 3HO® will not be held liable for any misrepresentation of Yogi Bhajans teachings through unsolicited or independent translations derived from Aquarian Times and/or the 3HO eNewsletter. 

 

 

 

 

 

 

Yogi Bhajan Lecture: Shout it from the Mountain Tops

Excerpts from a lecture by Yogi Bhajan, May 9, 1971 (Mother’s Day)

If there will be no respect for the woman, there shall be no peace on this Earth.

The mother who gave us life, who gave us birth, who gave us existence, who took care of us in those days when we were totally helpless—we hire that mother for a few dollars for our sensory satisfaction.

I am a worshipper of the woman, Bhagwati. I care for Bhagwati very much. I worship her in my heart. She is with me and the Divine Mother protects me all the time. I know my faults and my follies and I know my strong protection. That protection is stronger than anything I have realized in my whole life. Therefore I feel like just lodging a great protest with the world today. Don't talk about peace, don't talk about spirituality, don't give us a message of Guru Nanak, Jesus Christ, Buddha, Rama, or Krishna. We have heard that.

Give us something so that we may stop exploiting our own mother. Give us something so that we may tune into the cosmos to be worthy of our mother. Give us something so that we can relate to this creative power of the God which is the mother. Give us something by which we can honestly draw in our heart the image of Grace of the Mother. And, oh Lord of Lords of the time, if you have created this world, create those environments where everybody's mother, sister, and every woman on this planet can live with grace and there shall be no circumstances in which she has to sell her beauty, sell her body, sell her being, or sell her consciousness to exist on this planet.

I do not know whether my tiny and feeble voice can be heard, but I am pretty sure I will shout it from those mountains. I will never rest on that planet on which woman is still being exploited.

With these words, and with this prayer of mine, on this most beautiful day which I relate to, it is a day to be reminded of my own source of energy. I bow to every mother and I also ask the would-be mothers to be graceful. And I ask every man who would seek peace to realize that peace doesn't come by protests and rallies. Peace comes by peaceful actions, and so long as those born of the mother will not learn to respect the woman, there shall not be any peace on this planet. The day the woman will not be exploited on this planet, there shall be peace on this Earth."

“We talk about peace, tranquility, and good luck. But so long as those born of woman do not respect woman, there cannot be peace of mind, national peace, or peace in the Universe. So long as man does not have reverence for the primal force, his mental attribute will still want to exploit woman, reduce her, abuse her, and be angry with her. Every male achievement will be empty.” Yogi Bhajan, June 25, 1978

©  The Teachings of Yogi Bhajan

Peace Prayer

Prince of peace and Lord of prosperity,

You are the One God of all reality.

I salute Thee.

I bow to Thee.

To Thee I pray.

I'll worship Thee eternally, if I may.

Bless each one and bless everyone.

Bring peace of mind to all under the sun.

Peace is my prayer, peace is my song.

Guide humanity so that we may not go wrong.

Give us a place at Thy lotus feet

So we all may experience this blissful treat.

To You, O Lord my God, I pray:

Help us!  Save us all, I beg to say.

We are Thy creation.

We are Thy love.

Teach us the lesson as You taught the peaceful dove.

Give us today and give us tomorrow.

Show us the Path and dissolve our sorrows.

I reach to Thee.

Thou art reality.

Bless the whole human race with peace and prosperity.

Yogi Bhajan, April 30, 1990

© The Teachings of Yogi Bhajan

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    haribachan 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()